Deltakerhistorier

Telemark Online presenterer gode historier fra deltakerene etter å foretatt digitale satsinger.

Tele-Tur satser på digitalt reiseliv

Turoperatøren Tele-Tur startet opp på 70-tallet. Nå står ungdommen i front som historiefortellere for turbilene i Telemark og Europa.

Fyresdal Næringshage skaper fremtidens arbeidsplasser med Kristin Vedum i Silva Consult AS.

- For å trekke til oss kompetansepersoner og bedrifter til å etablere seg i Fyresdal, må vi gjøre oss selv synlige og attraktive, sier Kristin Vedum.

Fjellveterinæren Oddrun Runde forteller sin historie og erfaringer fra Telemark Online. Foto: Morten Bjerk

Fjellveterinæren Oddrun Runde, forteller sin historie fra nyetablering til å ha skapt arbeidsplass for 3 ansatte på 1 år gjennom digital synlighet.

Fjellveterinæren Oddrun Runde tok fatt på digital synlighet, som del av et trekløver, med Haukeli Hytter og Hus, og Linn Sigrid Bratland. Foto: Gudrun KT Semons

Som del av et trekløver, med Haukeli Hytter og Hus og Linn Sigrid Bratland tar Fjellveterinæren Oddrun Runde fatt på digital synlighet. 

Fra Stridsklev i Porsgrunn engasjerer Bryns Blomster med video og innhold i sosiale medier.

Hos Gullsmed Sando kan kunden bestille bunadssølv på nett og frakte smykkene helt til Amerika.

Hos Gullsmed Sando kan kunden bestille bunadssølv på nett og frakte smykkene helt til Amerika.

Gullsmedmester Jørgen Sando i verkstedet

Hvordan Gullsmed Sando satset internasjonalt med lokale fagpartnere fra Telemark Online.

Victoria & Henrik økte omsetning med satsing på sosiale medier.

Fra lille Lunde i Telemark økte Victoria & Henrik omsetning med satsing på sosiale medier.

Telemark Online deltaker Boksokk har splitter nye nettsider og engasjerer én million på Facebook.

Telemark Online deltaker Boksokk har splitter nye nettsider og engasjerer én million på Facebook. Nå inngår de avtale med Marcus & Martinus

Icon Distribution satser offensivt med sosiale medier, nye nettsider og planer om ny nettbutikk. Foto: Icon Distribution/Folkebadet.

Icon Distribution satser offensivt med sosiale medier, nye nettsider og planer om ny nettbutikk for å serve forhandlerne bedre.

Notodden Blues Festival

Engasjement i sosiale medier fører til 600% økt nett-trafikk og økt billettsalg. Notodden Blues Festival selger konsertbilletter så det synger.

Reparasjon av Iphone-telefon hos Applespesialisten

Applespesialisten bruker et bredt format av digital annonsering og har suksess med Iphoneservice på nett.

Haukeli Hytter og Hus. Foto: Signe Dons

Telemark Online deltaker Haukeli Hytter og Hus bringer frem laftetradisjon med rykende ferske nettsider.

Ein liten del av Vest-Telemark blad redaksjonen på den fyrste Snapchat-dagen i mars

Telemark Online deltakar Vest-Telemark Blad snappar med ungdom på nynorsk.

Bård Sæthre ogTorunn Aakermann i Kinera Coating AS, satser digitalt for økt synlighet. Foto: Kinera AS

Telemark Online deltaker Kinera Coating AS har fått flere henvendelser og er opptatt av levende medier i sin formidling av overflateløsninger. 

Smykkedesigner Linn Sigrid Bratland i smykkeverkstedet på Edland i Vinje

Smykkesmeden Linn Sigrid Bratland, deltaker i Telemark Online, satser både digitalt og internasjonalt.

Telemark Online lærte oss å utnytte digitale verktøy maksimalt! Yvonne Aasbø, daglig leder i Huldresølv.

- Telemark Online ga oss innsikt og inspirasjon til å ta i bruk hele paletten av digitale verktøy, sier Yvonne Aasbø, daglig leder i Huldresølv

Combat Corner klar til digital kamp med nye nettsider

Telemark Online deltaker Combat Corner slår til med nye nettsider og er en fighter i sosiale medier.

Daglig leder Even Hæhre Ødegaard både graver og løfter for Steintransport: Foto Steintransport

Telemark Online deltaker Steintransport AS flytter over i ny drakt med ny logo og nye nettsider.

Heimat Tone Dreyer Isaksen deltaker i Telemark Online

- Den digitale strategien er en viktig del av den etablerete markeds- og aktivitetsplanen for Heimat sentralt, Tone Dreyer Isaksen, deltaker i Telemark Online. 

Brattrein Hotell er deltakere i Telemark Online og har fått nye nettsider med online booking.

Brattrein Hotell lanserte nye nettsider 1. juni og har allerede mottatt online bookinger. 

Visit Grenland AS Nettsider Telemark Online

Visit Grenland satser på digital strategi gjennom deltakelse i Telemark Online. Nå har de nye mobiltilpassede nettsider. 

Merete Bakerød i Boff og Mjau satser på visuell og digital synlighet med Telemark Online

Boff og Mjau deltar i Telemark Online og satser på synlighet for sin lokale dyrebutikk med nettbutikk.

Gründer Jens Christian Holmen i Polarwheel, deltaker i Telemark Online. Foto Max Emanuelson

PD skriver: Jens Christian Holmen i Polarwheels, satser på kvalitet i alle ledd, også den digitale markedsføringen.

Footballmaster, Telemark Online Pilot.

Sports Invention AS deltok i piloten for Telemark Online og deres produkt Footballmaster fikk 8 millioner visninger på 22 timer via en Facebook video.

Cathrin Carlyle, fra Kjøkkensjefen AS

Cathrin Carlyle, fra Kjøkkensjefen AS presenterer 5 gode råd for digital suksess, fra hennes deltakelse i et lignende prosjekt som Telemark Online, i Tromsø.

 Hjortebonde Morten Nystad i Siljan, pilot i Telemark Online. Foto: Max Emanuelson.

Siljanhjort kombinerer bondens tradisjonelle gårdsdrift med strategisk bruk av digitale medier. Resultatet er vekst i antall henvendelser og økt salg av hjortekjøtt. Faktum er at Siljanhjort nå har så stor etterspørsel etter kjøttprodukter at de ikke klarer å leverer nok.

Telemark Online video: Vekst via synlighet.

- "Vi så tidlig i prosjektet at vi hadde veldig gamle hjemmesider og at vi manglet en tydelig digital strategi", uttaler Eivind Walstad, administrerende direktør i Maxeta, i videoen.

Gründer Jens Christian Holmen i Polarwheel, deltaker i Telemark Online. Foto Max Emanuelson

"Telemark Online har hjulpet meg til å finne de klokeste hodene innen digital markedsføring", forteller gründer Jens Christian Holmen.

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishCookies - Logg inn