Bryns blomstrer i sosiale medier med Bjarnes Fredagshjørne

Fra Stridsklev i Porsgrunn engasjerer Bryns Blomster med video og innhold i sosiale medier.

Bryns Blomster Bjarnes Fredagshjørne. Facebook.com/brynsblomster

Bryns Blomster AS ble etablert i 1979, nå er det 3. generasjon Bjarne Deila Bryn, som driver blomstersenteret på Stridsklev i Porsgrunn. Vi har snakket med Anita Wroldsen hos Bryns Blomster om deres storsatsing på sosiale medier etter deltakelsen i Telemark Online.

Oppdaterer sosiale medier jevnlig

Bryns Blomster har fått struktur rundt digital synlighet. - Vi synes det er gøy at vi kan lese av tallene. Antall følgere øker hver uke og sidene har et godt engasjement, sier Anita.

- Instagram oppdateres med 2 bilder hver dag, det ser ut til å være en hyppighet som fungerer, vi har nå 1 400 følgere. Bryns sender også ut nyhetsbrev med gjevne mellomrom til kundene. Per nå har vi ca 200 kontakter, målet er å nå ut til enda flere, sier Anita.

"

- «Bryns Blomster har en fast spalte hver fredags morgen på Facebook , ‘Bjarnes Fredagshjørne’. Kunder sier de «venter» hver fredag på å se Bjarne`s spillopper. Facebook-siden rundet 4000 følgere i Oktober», opplyser Anita Wroldsen.

"

Mer aktivitet i butikk og sosiale medier for Bryns Blomster

Bryns planlegger flere aktiviteter på sosiale medier fremover: en julekalender i desember, fortsette den gode treden på Instagram og Facebook, samt bli mer aktiv på Snapchat (per i dag 50 følgere).

"

- «Det er utrolig morsomt å se hvor fort man kan spre Bryns navnet gjennom sosiale medier og hvor viktig det er å henge med på alternativ markedsføring».

"

Kundene etterspør varer fra sosiale medier

- Det er vanskelig å måle vekst av salget på grunn av økt synlighet, men vi har etterspørsel etter varer fra sosiale medier. I tillegg til å vise frem varer og blomsterarbeider på sosiale medier, er målet å spre navnet vårt, -som igjen kan resultere i salg når kunden trenger blomster, opplyser Anita.

- Det ringte en dame fra Oslo som følger oss på Instagram. Hun ville bare høre om butikken lå langt unna Oslo, for hun ville gjerne komme hit og se.

"

- «Vi merker både kunder som kommer innom og ringer hit som har sett bilder av varer på Instagram og Facebook», sier Anita. 

"

Bryns vil fordype seg i flere temaer fra Telemark Online

- Vi skal sette oss mer inn i temaene vi hadde om på Telemark Online. Deltagelsen har hatt stor verdi for vår aktivitet på sosiale medier. Det er flere temaer i prosjektet som vi vil ta tak i, målet er å finne tid til mer fordypning, blant annet Google Analytics.

"

- «Vi har brukt Sense Kommunikasjon og Elise Landa Omsland som en veiledningspartner. Vi fikk meget godt utbytte, -og fikk mye god rådgivning», sier Anita Wroldsen hos Bryns Blomster. 

"

Bryns Blomster Bjarnes Fredagshjørne. Facebook.com/brynsblomster

Bryns Blomsters digitale satsning

Tre tips til deg som ønsker å fornye deg digitalt

  1. Tørr å by på dere selv! Der har vi vunnet mye tillit hos folket
  2. Meld dere på Telemark Online! Enormt mye å lære gjennom prosjektet
  3. Vær tålmodig. Synlighetsmirakler skjer dessverre ikke over natten ;) 
Developed by Aplia - Powered by eZ PublishCookies - Logg inn