God webstrategi gir Kinera økt pågang og trafikk

Bård Sæthre ogTorunn Aakermann i Kinera Coating AS, satser digitalt for økt synlighet. Foto: Kinera AS

Telemark Online deltaker Kinera Coating AS har fått flere henvendelser og er opptatt av levende medier i sin formidling av overflateløsninger. 

Kinera Coating AS er dedikert til å levere optimale løsninger for overflatebeskyttelse og har ekspertise innen polymerkjemi. Som Telemark Online deltakere fikk de kunnskap om å satse digitalt for økt synlighet. 

- Vi har satset digitalt for å øke synligheten av våre produkter og tjenester i markedet og dermed nå ut til flest mulig potensielle kunder, sier Bård Sæthre i Kinera Coating AS.

"

- Vi hadde mangedobling av treff på nettsiden de første månedene etter å ha gjort endringer, sier Torunn Aakermann i Kinera Coating AS.

"

Kineras tiltak for nettsatsning

Bård Sæthre og Torunn Aakermann i Kinera Coating AS, satser digitalt for økt synlighet. Foto: Kinera AS

  • Gjennomgått nettsidene og fokusert innholdet.
  • Være konsistent på bruk av ord/faguttrykk, bilder etc. som er vanlig i målgruppen.
  • Definere hva vi klarer å drifte og hvilke medier de skal være på.
  • Vil inkludere og øke bruk av filmer (f.eks YouTube).

Behandler flere kundehenvendelser

Kineras forretning er i hovedsak bedrift til bedrift (B2B). Historisk har de lite direkte web-henvendelser.

"

- "Vi ser imidlertid at det har hatt en økning hvor vi kontaktes uten tidligere kjennskap over mail, uttaler Sæthre. Deltagelse i Telemark Online har økt bevisstheten rundt digital synlighet og kunnskapen om hvilke parametere som spiller inn bedret. En forstår dermed bedre hva en skal legge ressurser i for å for å få uttelling", sier Bård Sæthre.

"

Line-X Sør satser på Facebook og sosiale medier. Foto: Kinera AS

Flere kunder via satsning på Facebook og sosiale medier

Line-X Sør AS.er nå også på Facebook og opplever økt pågang, først og fremst fra privatmarkedet (pulverlakk av bil og MC-deler, slitesterke belegg på sulkyer etc), sier Torunn.

Kinera i digitale medier

Web-strategi gir overordnet perspektiv

Kinera har jobbet videre med sin web-partner gjennom Alpha R.A Ltd fra England, i tillegg til veiledningssamtaler med R8 Edge.

"

- R8 Edge hadde en fin tilnærming på vår web-strategi i et mer overordnet perspektiv, hvor vi følte at vi som kunde ble forstått.

"

Digital strategi og synlighet på nett for overflatebehandler Kinera Coating:

"

- Telemark Online gir veldig mye gode innspill på viktigheten av en digital strategi og hvordan bli mer synlig på nettet. Det siste med mye konkrete eksempler som har hjulpet oss å ta aksjoner vi ikke var klar over før Telemark Online! Dette være seg tekst på bilder, riktig bruk av søkeord i teksten og på alle sider en ønsker å lede kunden, bruk av bilder og video, få satt igang med og få mer ut av Google analytics etc, sier Torunn Aakermann i Kinera Coating AS.

"

Bård Sæthre og Torunn Aakermann i Kinera Coating AS satser digitalt. Foto: Kinera AS

Tre tips til andre som ønsker å fornye seg digitalt

  1. Identifiser din bedrift identitet og kultur, målgruppen og budskapet som skal kommuniseres.
  2. Jobbe med media/web partnere som forstår deg, din forretning, dine kunder og leverer i henhold til dette.
  3. Ha realistiske mål på hva du klarer og drifte og vedlikeholde (holde levende)

Faktaboks

Kinera Coating AS og Line-X Sør AS leverer overflatebeskyttelse (coating) og belegg, mot hhv. industri, marine og offshore (KC) og hovedsakelig mot privatmarkedet. Line-X Sør har også fokus på slitesterke og holdbare gulv for industri, verksteder og det offentlige.

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishCookies - Logg inn