Victoria & Henrik satset på sosiale medier og økte omsetning.

Victoria & Henrik økte omsetning med satsing på sosiale medier.

Fra lille Lunde i Telemark økte Victoria & Henrik omsetning med satsing på sosiale medier.

Victoria & Henrik AS er en butikk, etablert 2013 i Lunde, Telemark med klær og sko for dame og herre, med en koselig liten kafé. Vi har snakket med Linda Gunnerød om deres storsatsing på sosiale medier etter deltakelsen i Telemark Online.

Inspirert til å nytte sosiale medier

- Vi har etter deltakelse på Telemark Online snakket mye sammen om våre mål for bruk av sosiale medier, hva vi legger ut til hvilke tider osv. Vi har laget oss en muntlig strategi som vi på sikt ønsker å skriftliggjøre, sier Linda Gunnerød i Victoria & Henrik AS.

"

- Vi ble veldig inspirert av temaene Telemark Online hadde om sosiale medier. Dette førte til at vi aktivt og målrettet startet opp med nyhetsbrev og Snapchat, og bruker særlig Facebook og Instagram systematisk og planlagt, uttaler Linda Gunnerød i Victoria & Henrik AS.

"

Kunden etterspør klær og sko presentert i sosiale medier

Klart til moteshow hos Victoria og Henrik. Foto: Victoria og Henrik.

- Victoria & Henrik har økning i omsetning for 2015. Hva som direkte skyldes bruk av sosiale medier og nyhetsbrev er vanskelig å si nøyaktig, sier Linda.

- For oss er det også viktig å bruke sosiale medier for å kommunisere med våre kunder. Vi synes dette er en effektfull markedsføringskanal og et redskap til å underbygge vår "stemme", image og profil. Forhåpentligvis gjør det handelsopplevelsen mer personlig.  Vi treffer også kunder som er geografisk langt unna, legger hun til.

"

- Vi opplever økt etterspørsel, folk kommer stadig inn og spør etter varer og produkter vi har presentert på Facebook og Instagram. Dette bidrar til økt omsetning. Vi er selvfølgelig godt fornøyd med oppgang i en bransje som generelt sliter, uttaler Linda Gunnerød.

"

Bestilling over Facebook og Instagram

Etter kurset har Victoria & Henrik hatt en stadig økning av følgere på Facebook, Instagram og nyhetsbrev.  

"

- Victoria & Henrik ser nå på muligheten for nye betalingsmåter ved bestilling av varer over vår Facebook og Instagram side. Vi opplever også at nyhetsbrev har god effekt, noe vi absolutt vi vil jobbe mer med fremover.

"

Tro mot egen profil

Victoria & Henrik benyttet fagpartner ArkitektumWeb til oppstart med nyhetsbrev, med god teknisk hjelp og tilbakemeldinger underveis.

"

- Vi er svært fornøyd med hjelpen vi fikk til å sette opp og komme i gang med nyhetsbrev. Vi opplevde at ArkitektumWeb satt seg godt inn i vår bedrift og hva vi ønsket å oppnå/ ivareta med nyhetsbrev, sier Linda Gunnerød.

"

Victoria & Henriks nettsatsning

Moteshow hos Victoria og Henrik. Foto: Facebook.com/victoriaoghenrik

Tre tips til andre som ønsker å fornye seg digitalt

  1. Skaff kompetanse og lær av noen som har kunnskap på feltet
  2. Ha en plan for hvordan du vil bruke sosiale medier
  3. Involver alle ansatte i prosessen og fordel arbeidsoppgaver: 
    - Det å bruke sosiale medier er en del av arbeidsoppgavene når man jobber her.
Developed by Aplia - Powered by eZ PublishCookies - Logg inn