Visit Grenland med mobiltilpassede nettsider

Visit Grenland AS Nettsider Telemark Online

Visit Grenland satser på digital strategi gjennom deltakelse i Telemark Online. Nå har de nye mobiltilpassede nettsider. 

Visit Grenland ble grunnlagt i 1998 for å markedsføre den geografiske regionen Grenland. I 2015 satser de på digital strategi med deltakelse i Telemark Online og har lansert nye nettsider. Vi har snakket med Mette Lilleberg i VisitGrenland AS om deres digitale satsning.

Mobiltilpassede nettsider

Visit Grenland har nå lansert mobiltilpassede sider gjennom leverandøren Aplia.

"

- Siden det ikke lenger er åpne turistkontorer i alle våre kommuner er websidene ett av våre viktigste satsningsområder og vi må følge med i tiden, sier Mette.

"

Nye nettsider lages da vi hele tiden må følge med i tida, her skjer det noe konstant.  Vi jobber hele tiden med å utvikle oss.

Viktigheten av digital strategi

Når det gjelder digital strategi er denne under utarbeidelse.

"

- Viktigheten ved digital strategi så vi ved deltagelse i Telemark Online. Telemark Online lærer vi virkelig av, det har åpnet noen øyne!

"

Videre satsning

  • Neste store happening er nettbutikk i form av booking av billetter til arrangement.
  • Innhente tips til sosiale medier, vil bli enda bedre.
  • Nyhetsbrev er under utarbeiding.

Presise mål og konstant økning

"

- Vi satser på at en digital strategi skal gjøre oss enda bedre, ved å ha presise mål og gjennomføre det vi setter som mål.

"

Vi har en konstant økning på våre sider, og vi ser at brukerne bruker lenger tid inne hos oss. Dette har nok noe med informasjonen vi har, men her kan vi bli enda bedre. Adwords og søkemotoroptimalisering er noe vi har jobbet mye med sammen med Mediaeffekt og her vil nå jobbe enda tettere og bedre for å få enda mer synlighet.

Inspirerende foredragsholdere

"Det har vært veldig lærerikt å delta på alle samlingene til Telemark Online, med gode og inspirerende foredragsholdere. Vi ser at vi har mye å jobbe med, og bli bedre på", tilfører Mette.

Fornøyde med partnere

"Visit Grenland har foreløpig ikke benyttet veiledningstimer, til vanlig bruker vi Aplia og Mediaeffekt, og er kjempe fornøyde", sier Mette.

Tips til andre som ønsker å fornye seg digitalt:

  • Digitalstrategi må være i bunnen av alt som gjøres.
"

 - Vi i Visit Grenland anbefaler andre å delta i Telemark Online, avslutter Mette.

"
Developed by Aplia - Powered by eZ PublishCookies - Logg inn