Minglekveld for digitale hoder på Telemark Online BAR!

Telemark Online BAR!

Onsdag 24.5 hostet Telemark Online en uformell minglekveld for alle som er interessert i medieverden, på BAR i Skien. 

"

Telemark Online BAR! En uformell møteplass for faglig mingling, sosialt samvær og noe godt å drikke! Til alle som er interessert i medieverden; om du jobber i, eller er kunde i mediebyrå, deltaker av Telemark Online, eller er digitalt engasjert! Slik lød invitasjonen til Telemark Online BAR!

"

Telemark Online BAR! ble arrangert for å skape en møteplass for alle som er engasjert i medieverden. En møteplass hvor byråer, firmaer, tidligere deltakere i Telemark Online og andre kan samles for faglig påfyll, mingling og inspirasjon. Fra scenen var det engasjerende foredrag med Jan Thomas Moen i Vekst i Grenland og Yvonne Aasbø i Huldresølv

BAR Skien åpnet dørene så vi kunne slå på storskjermen og spise varme pølser med noe godt i glasset. Imens holdt 2 inspirerende aktører foredrag om hvordan de tar fatt på digitalisering i sin bedrift. Til tross for cupkamp (Pors (1) vs Odd (3)) og Europa League finale (Ajax (0) - Manchester United (2)) var det ca 25 lydhøre deltakere i salen. 

Vekstkonferansen med heldigital annonsering

Jan Thomas Moen, Markeds- og kommunikasjonssjef i Vekst i Grenland

Først ut var Jan Thomas Moen i Vekst i Grenland. Han var løs og ledig og serverte miniforedraget "Hvordan måle effekten av markedsføringen?" med "punch". Fokus for miniforedraget var Vekstkonferansen, som ble utsolgt i fjor. 

Jan Thomas har jobbet med salg og markedsføring fra han var 17 år. Han er utdannet med spesialisering i markedskommunikasjon fra NMH i Oslo. I videre skolegang tok han Master i ledelse fra BI, med vekt på PR, digital og strategisk kommunikasjon. 

5 punkter fra miniforedraget "Hvordan måle effekten av markedsføringen"

  1. Markedsføring skal føre til en økonomisk transaksjon
  2. Identifiser: Hva driver du med, og hva ønsker du at folk skal assosiere din merkevare med?
  3. For et event: Skisser en markedsplan som inneholder booking av foredragsholdere, markedsføringstiltak, lansering av foredragsholdere, nettside, sms påminnelse, spørreundersøkelser...
  4. Test ut målrettet annonsering med A/B testing i flere kanaler og benytt den som har best konvertering (Husk å identifiser konkret hva konverteringen er, f.eks. besøk til nettside og påmelding).
  5. Følg med på fortjent markedsføring: deltakere, foredragsholdere og andre som omtaler ditt produkt/din tjeneste.
"

- "Som Markeds- og kommunikasjonssjef i Vekst i Grenland og prosjektleder for #Vekstkonferansen, jobber Jan Thomas Moen strategisk med å utnytte digitale virkemidler og bygge merkevare". 

"

Markedsføring i Huldras univers

Yvonne Aasbø, daglig leder Huldresølv. Nå daglig leder i R8 Edge.

Etter en liten pustepause trer Yvonne Aasbø, daglig leder i Huldresølv på scenen og fortryller salen med miniforedraget "Huldresølv as fant gull gjennom bruk av nye, sosiale kanaler". 

Huldresølv, en liten familieeid håndverksbedrift, var vinner av “Den beste digitale suksesshistorie” i Telemark Online 2015. I foredraget snakker Yvonne om at Telemark Online hjalp bedriften med inspirasjon til å prioritere digitale kanaler. Huldresølv har analyserer innsikt fra Google Analytics og Google URL Builder. På Facebook har de fokus aktueltsaker, innhold som er relevant i tiden og for brukeren. 

Yvonne har erfaring fra Nidar og Orkla som markedssjef og Metro Branding som strategisk rådgiver. I August trer Yvonne inn i rollen som daglig leder i Telemark Online fagpartner R8 Edge.

5 punkter fra miniforedraget "Huldresølv as fant gull gjennom bruk av nye, sosiale kanaler"

  1. Identifiser en tydelig profil og identitet. Huldresølv fordyper seg i Huldras univers.
  2. Ha jevn aktivitet med innlegg og innhold i sosiale medier, gjerne hver dag
  3. Respons: Svar alle, raskt. Vær tilgjengelig og ha god kundeservice i de digitale kanalene.
  4. Ha godt innhold: en god variasjon av inspirasjon, nytte og underholdning. Se hva andre gjør bra og lær av det.
  5. Lag en notis med dine mest brukte # på Instagram.
"

- "Telemark Online ga oss innsikt og inspirasjon til å utnytte digitale verktøy maksimalt", sier Yvonne i en tidligere artikkel for Telemark Online. 

"

Agenda:

  • 18:00 Meet & Greet (med enkel servering av pølser)
  • 18:30 Velkommen til Telemark Online BAR!
  • 18:35 Miniforedrag: Jan Thomas Moen - Vekst i Grenland
  • 19:00 Miniforedrag: Yvonne Aasbø - Huldresølv
  • 19:25 Mingling
"

- Velkommen til Telemark Online BAR! ️ ️ 

- Åpent for alle som er interessert i medieverden eller er digitalt engasjert!

- Vi ønsker å skape en arena for de digitale hodene, hvor du kan komme innom på en uformell mingling og prat!

"
Developed by Aplia - Powered by eZ PublishCookies - Logg inn