The winner is! Vinnere av konkurranser i Telemark Online Digital Reise 2015

Telemark Online vinnere av konkurranser Digital Reise 2015: Huldresølv AS: 'beste digitale suksesshistorie', Boff og Mjau:  'størst oppmøte på samling og veiledning' og Kragerø Resort: best utvikling på Facebook'!

Gratulerer til Huldresølv AS som vant 'beste digitale suksesshistorie', Boff og mjau for 'størst oppmøte på samling og veiledning' og Kragerø Resort for 'best utvikling på Facebook'!

Telemark Online Digital Reise 2015 ble avsluttet med brask og bram på Skagerak Arena 20. august 2015. Gjennom året har det vært flere konkurranser og vi er stolte av å presentere vinnerne!

Konkurranse 1: Størst økning i % likere på Facebook

En jury kåret Kragerø Resort til vinneren av konkurransen for 'størst utvikling på Facebook'. I løpet av prosjektperioden har deltakeren vært aktiv og hatt en økning på over 10 000 følgere. Premien er en dag som ansatt hos Google Oslo. Gratulerer!

"

- Kragerø Resort er mer enn bare rom til leie. Hotellet har et 1700 mål stort opplevelsesområde, med spa-anlegg, tennisbaner, golfbaner, beach club, kajakker, beachvolleybane, konferansesenter, restauranter, variert turområde og et omfattende aktivitetstilbud i hele Kragerø distriktet. Kilde: Kragerø Resort

"

Konkurranse 2: Størst oppmøte på samling og veiledning

Boff og Mjau har hatt 'størst oppmøte på samlinger og veiledninger' og vant gavekort på 8. 000,- kr til bruk hos fagpartner i Telemark Online. I løpet av prosjektperioden har de vært engasjert, tilstede på alle kurs og benyttet alle veiledningstimer. Etter å ha fortalt om sin reise i Telemark Online på avslutningen, ble premien overrakt. Gratulerer!

"

- Vi er alltid på utkikk etter gode hud og pelspleie produkter, hundemat og hundegodbiter basert på økologiske prinsipper,og jobber for at alt innhold i butikken skal inneholde disse prinsippene. Kilde: Boff og Mjau.

"

Konkurranse 3: Den beste digitale suksesshistorie

En juri har kåret Huldresølv AS som vinner av 'beste digitale suksesshistorien' relatert til bruk av digital markedsføring. Premien er en video-case levert av Google. Gratulerer!

"

- Huldresølv er en liten, familieeid håndverksbedrift som designer og lager sølvsmykker og bunadsølv. Vi holder til i Skien, og har 6 ansatte, hvorav 5 er gullsmeder/ håndverkere. Huldresølv ble startet av Elise Thiis-Evensen i 1994, og fikk raskt stor suksess med sølvsmykker inspirert av norsk folketro, natur og tradisjon kombinert med moderne design. Smykkene selges i 150 forhandlere rundt om i Norge, samt et par i utlandet.

De siste årene har bedriften opplevd nedgang i salget. Da ny daglig leder kom inn i juni 2014 så hun behov for å stake ut en ny kurs med en revitalisering av merkevaren. Hun fikk utviklet en ny visuell profil, nye nettsider, nye kolleksjoner og startet opp en nettbutikk. Denne var helt i startgropen da prosjektet Telemark Online startet opp.
Vi har testet ut en rekke digitale verktøy. Google analytics gir god statistikk i forhold til hvilke sider som blir mest besøkt, av hvem, og hva de søker på. Det er spesielt spennende å følge effektene av innlegg i sosiale medier med "sanntid". Google trends ga oss innsikt i at "draktsølv" som var et begrep vi brukte, måtte byttes ut med "bunadsølv", siden det er det mest brukte søkeordet.

Vi har også brukt noe Adwords, inkudert Adwords remarketingkampanje. Gjennom å koble denne til Analytics har vi fått innsikt i hvilke annonser som har høy klikkrate, men også hvilke som oppleves som mest relevante - dvs at brukerne blir lenger på siden. Vi har også fått læring som har ført til endring på nettsiden - ved at vi har endret knapper fra "kjøp" til "mer info" for å stimulere til å utforske siden mer.

Samlet har vi fått en betydelig økt synlighet på nett. Vi har hatt nærmere 50 % økning i antall følgere på Facebook, og omsetningen i nettbutikken har økt gjennom hele perioden. Det har vært et veldig interessant prosjekt å delta på, som har gitt mye konkret læring. Kilde: Yvonne Aasbø, Huldresølv AS.

"

Konkurranse 4: Digitalkunnskap

På avslutningen testet vi også deltakerne i "Digitalkunnskap" ved hjelp av Kahoot, hva har de lært i løpet av den digitale reisen 2015? Skien Fritidspark var både raske og kloke og stakk av som vinneren av konkurransen. Premien er omvisning i Googles nye lokaler på Aker Brygge. Gratulerer!

"

- Skien fritidspark er et fantastisk aktivitets- og idrettsanlegg anlegg  i Skien som hele Grenlands befolkning kan være stolte av. Anlegget er bygget rundt Skienshallen, og omfatter blant annet håndballbaner, badeanlegg, innendørs klatreanlegg, utendørs klatreanlegg, Himalaya Park, isstadion, ishall, kunstgressbane, tennisbaner, skibakke/ terrengpark med heis, lysløype, turløyper, frisbeegolf, lekeplass og Sportellet. Hjalmar Johansen videregående skole avdeling Fritidsparken holder også til på anlegget.Dette samarbeidet er spesielt og spennende med mange muligheter for et positivt miljø og aktivitet. Kilde: Skien Fritidspark

"
Developed by Aplia - Powered by eZ PublishCookies - Logg inn