Digitale ord og uttrykk

Ofte stilte spørsmål. 

Vis alle  Digital strategi  Google Adwords  Google Analytics  Google Apps  Nettside  Nyhetsbrev  SEO Søkemotoroptimalisering  Sosiale medier 

Google Analytics er et verktøy for inngående analyse og rapportering av din målgruppe data. Segmenter som aldersgruppe,kjønn, interesser og demografi kan kartlegges ved hjelp av Google Analytics og dette er gratis i bruk.

Konvertering handler om å gjøre en "følger" (leed) til en betalende kunde og / eller få kunden til å gjøre en ønsket handling som å f.eks melde seg på et nyhetsbrev.

CTR: Click-through rate/ klikkfrekvens; er forholdet mellom brukere som klikker på en bestemt link, til det totale antallet brukere som ser på siden. Benyttes ofte for å måle suksessen til en reklamekampanje, samt hvor godt søkeordene og annonser fungerer.

Forholdstallet viser hvor ofte personer som ser annonsen din, ender opp med å klikke på den. Forholdet mellom klikk og visninger oppgis i prosentandel (klikk ÷ visninger = CTR). 5 klikk på 1000 visninger (5/1000) gir klikkfrekvensen på 0,5 %.

/Wikipedia / Google Support

ROI står for "Return on Investment" og viser til inntekter eller fortjeneste som kommer til virksomheten på bakgrunn av markedsføringsstrategi. I korte trekk dreier det seg om å få igjen merverdi for investeringen. ROI = nettoinntekt / investering. 

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishCookies - Logg inn