Katarina Bråthen <kata.sbSPAMFILTER@telemarkonline.no (Fjern SPAMFILTER fra adressen)>
Hva som er riktig innhold for din bruker er avhengig av din virksomhets produkt/tjenestetilbud og målgruppe. Et tips til å begynne med kan være å forsøke å kartlegge: Hvem er det som er din typiske kunde (gruppe)? Lage gjerne en fiktiv persona som representerer din typiske bruker.
For eksempel;Kjønn: Er det mann eller kvinne? Alder: Ung eller eldre? Interesser: Friluftsmenneske eller litteraturviter? Hvilke problemer skal han/hun løse? F. eks. "Arne, 40år, fotball interessert …"
Svarene kan være mange og derfor bør dette forsøkes å kartlegges så nøye som mulig for å gi best resultat.
Når du har fått dannet et bedre bilde av hvem din "typiske" kunde er vil det være enklere å ha en generell forståelse for hvilket innhold som kan passe dem.
For eksempel: Er du innehaver av en butikk for dameklær der du ønsker å vise frem de nyeste plaggene, trendene og fornøyde kunder kan Instagram være en god plattform for dette, da hovedfokuset ligger på gode bilder for denne applikasjonen.